در این دیار ســـربی ، یک استکان، هـوا نیســــــت مــعشوقه هـــای این شهر بر چهره، مــاسک دارند فرهـــــــــاد آسم دارد ، خسرو ســـــــــــــیاه سرفه "اطفــــــــال و ســــــالمندان" در خــــانه ها اسیرند تـــــاوان دیـــــــدن تو ، سنگینتر از جریمه است |
بانکداری اسلامی چیست؟ |
|||
|
شعری از پیرهرات خواجه عبدا... انصاری که میفرماید :
بازآی بازآی هرآنچه هستی بازآی / گر کافر و گبر و بت پرستی بازآی
/ این درگه ما درگه نومیدی نیست / صدبار اگر توبه شکستی بازآی .
خداوند ارحم الراحمین است . السلام علیک یا اهل بیت النبوه واقعا" خوش به سعادت توابین واقعی
به نام خدای شهیدان
او ابر مردی ز شهر درد بود در صف آ زاد مردان مرد بود
گفت با خود ای زغفلت پا به گل ای زپیش فاطمه فردا خجل
تا مجالی هست فکر چاره کن دفتر جرم وگنه را پاره پاره کن
با تبسم گفت پیر می فروش باده غیرت بگیر از ما بنوش
تو از اول حر ما بودی بیا راه گم کردی کجا بودی بیا
سلام و درود بر حر ابن ریاحی
بسم رب الحسین
باز محرم آمد، و غم جهان را گرفت ، همه دلها نگران و غصه دار شدن خاندان پیامبر(ص)
درعزا ی بهترین فرزندان و دوستان و وفاداران به اسلام و مردم سوگوار است و یزیدیان سرمست
از قدرت قصب شده ، و اما ... بعد از 14 قرن یکبار دیگر این صحنه در ایران تکرار شد و شهداء این
نقش وفاداری را به امام و اسلام ایفا نمودند و روزگارامروز همانند زمان مختار تیره و تار شده و تصمیم
را سخت نموده خداکند که به بیراهه نرویم و امام خودمانرا بشناسیم و ولی را بشنا سیم .
===========================================================================================================================
( شعری از ملک الشعرای بهار در پیشواز محرم ......! )
در محرّم ، مردمان خود را دگرگون می کنند از زمین آه و فغان را زیب گردون می کنند
گاه عریان گشته با زنجیر میکوبند پشت گه کفن پوشیده ، فرق خویش پرخون می کنند
گه به یاد تشنه کامان زمین کربلا جویبار دیده را از گریه جیحون می کنند
وز دروغ کهنه ی « یا لیتنا کنّا معک» شاه دین را کوک و زینب را جگرخون می کنند
خادم شمر کنونی گشته، وانگه ناله ها با دو صد لعنت ز دست شمر ملعون می کنند
بر “یزید” زنده میگویند هر دم، صد مجیز پس شماتت بر یزید مرده ی دون می کنند
پیش ایشان صد عبیدالله سر پا، وین گروه ناله از دست “عبیدالله مدفون” می کنند
حق گواه است، ار محمد زنده گردد ورعلی هر دو را تسلیم نوّاب همایون می کنند
آید از دروازه ی شمران اگر روزی حسین شامش از دروازه ی دولاب بیرون می کنند
حضرت عباس اگر آید پی یک جرعه آب مشک او را در دم دروازه وارون می کنند
گر علی اصغر بیاید بر در دکانشان در دو پول آن طفل را یک پول مغبون می کنند
ور علی اکبر بخواهد یاری از این کوفیان روز پنهان گشته، شب بر وی شبیخون می کنند
لیک اگر زین ناکسان خانم بخواهد ابن سعد خانم ار پیدا نشد، دعوت ز خاتون میکنند
گر یزید مقتدر پا بر سر ایشان نهد خاک پایش را به آب دیده معجون می کنند
سندی شاهک بر زهادشان پیغمبر است هی نشسته لعن بر هارون و مامون میکنند
خود اسیرانند در بند جفای ظالمان بر اسیران عرب این نوحه ها چون می کنند؟
تا خرند این قوم، رندان خرسواری می کنند وین خران در زیر ایشان آه و زاری می کنند
غدیر دریایی از معارف است. فقه، فرهنگ، کلام، اخلاق و تفسیر، همه را دارد; ولی دریغ که گوهرهایش تا کنون استخراج نشده است، هر چند دستان سخاوتمند امواج غدیر گاه دانه های گرانبهایی را به ساحل نشینانش ارزانی داشته است. در این نوشتار بر آنیم نگاهی به فقه غدیر افکنیم، پیش از ورود به بحث توجه به چند نکته ضروری می نماید: 1. مراد از فقه غدیر اعمال مستحب این روز است. روایات سی و شش عمل را در این روز مستحب شمرده اند . 2. این تعداد حکم برای یک روز نشان از اهمیت، حساسیت و عظمت آن دارد. در اسلام برای هیچ روزی، هر چند بسیار مهم و مقدس، این تعداد حکم ارائه نشده است. در برخی از روزهای مهم مانند فطر و قربان، عرفه و مباهله اعمال متعددی مستحب شمرده شده، ولی اگر همه آنها را به یکدیگر ضمیمه کنیم، با مستحبات غدیر برابری نمی کنند. 3. دومین ویژگی فقه غدیر جامعیت است. در هر زمینه ای عملی وارد شده، اعمالی جامع و بی کم و کاست; از عمل عبادی تا برنامه سیاسی همایش و طرح اقتصادی ایجاد مساوات همه در فقه غدیر گرد آمده است. گستردگی و غنای این اعمال چنان است که می توان گفت در آینه فقه کامل غدیر کمال دین تجلی یافته است. 4. سومین ویژگی فقه غدیر این است که برای اعمال آن فضیلتهای منحصر بفرد قرار داده اند; که در جای دیگر به چشم نمی خورد و این حتی از فضیلتهای ماه رمضان نیز بیشتر است. مرحوم میرزا جواد آقا تبریزی می گوید: «فضیلتی که برای روز غدیر وارد شده نسبت به فضیلتهای ماه رمضان زیادتر است.» (1) در خلال اعمال غدیر به برخی از این فضیلتها اشاره خواهد شد. 5. چرا این حجم از اعمال را، با آن همه فضیلت، برای روز غدیر قرار داده اند؟ امام صادق(ع) در پاسخ بدین پرسش می فرماید: «اعظاما لیومک (2) ; تا با این اعمال روز غدیر را بزرگ بداری ». این سخن امام ششم(ع) دو حقیقت راءآشکار می سازد: یکی اینکه باید روز غدیر را بزرگ داشت و دیگر اینکه بزرگداشت غدیر با انجام دادن اعمال ویژه این روز تحقق می یابد. |
به نام خدای رحمان و رحیمی، که لطف بی کران خود را با تفدیم گوسفند بهشتی به انسانها درس گذشت ،ایثار ، محبت ،تحمل اطاعت را آموخت .
عید قربا ن بر بندگان صالح و موحد و ولایت مدار مبارک باد . خداکند در این عید دعا و نذر بندگان مخلص اجابت شود و وجود نازنین بقیه ا... (عج) سلامت باشد و خدای رحمان وسیله و اجازه ظهورش را فراهم آورد . چشم ما حظورش را ، گوش ما صدایشرا ، زندگی ما حاکمیتش را، جسم ما در رکابش بودن را تجربه کند . ما توفیق درک و مشارکت در انقلاب وسرنگونی طاغوت را و امام را و جنگ وسرنگونی جانیی به نام صدام را ، رفا قت و زندگی با شهداء را و غربت دین در بعد شهداء را داشتیم و معلوم نیست چه وقت دوباره این مجموعه با ارزش دور هم جمع شود ، با درک بقیه ا... ( عج) توفیق کامل خواهد شد ، خدایا ما را لایقش کن .
عید بندگی و عید اخلاص و عید ایثار واز خود گذشتن و به خدا رسیدن است . این ایام حاجیان بعد از
حضور در مشعر وبا کسب شعور وخداشناس به صحرای عرفات میروند وبا سنگ زدن به شیطان دوری جستن از او و انجام قربانی خدایی می شوند و با تراشیدن سر با تیغ، بندگی را اثبات کنند ، روح منیت ، طمع ورزی ، بندگی دنیا واولویت دادن به منافع جمع به جای منافع فردی را از خود دور کنند .
خدایا، این خصلت را در همه، خصوصا حاجیان ، بخصوص کارگزاران نظام ، افزون و این هدیه الهی در روابط اجتماعی و سیاسی و اقتصادی وشهروندی تقویت و حفظ فرما . انشااء...
بسم الرب الشهداء والصدیقین
سالگردشهادت شهید غضنفر داودآبادی گرامی باد .
شهید داودآبادی ، علی رغم سن کمش در دوران پیروزی انقلاب بسیار فعال و بانشاط و امیدوار به پیروز به رهبری امام خمینی (ره)
در فعالیتهای مردمی شرکت می کرد . واز هیچ خطری هراس نداشت. بعداز پیروزی انقلاب به سپاه پیوست و راهی جنگ با کفار بعثی
و متجاوزین به میهن اسلامی شد ، دوره کوتاهی هم به حفاظت از بیت امام مشغول بود ، در عملیات والفجر 3مجروح شد با همه جراحتی
که داشت طاغت نیاورد و در عملیات ولفجر 4 شرکت کرد به فیض شهادت رسید . یادش گرامی و راهش مستدام باد .
;صنما به چشم شوخت که به چشم اشارتی کن | ;نفسی خراب خود را به نظر عمارتی کن |
;دل و جان شهید عشقت به درون گور قالب | ;سوی گور این شهیدان بگذر زیارتی کن |
(دیوان شمس، ص 747)
در کتاب مقدس قران به همه ادایان الهی احترام گذاشته شده و همه آنهارا تایید ، تکریم ،تقدیس وتکمیل نموده پس
آتش زدن چنین کتابی بی احترامی وهتک حرمت همه انسانهایی است که اکثریت مطلق مردم دنیا به این کتابها
اعتقاد دارند است ، مسلمین هم بخشی از این انسانها هستند .
پس همه باید به این جاهلان از خدا بی خبر اعتراض کنند . این ها که میگویند حقوق بشر؟ کدام بشر را یاد میکنند؟
نکند چون خودشان از بشریت بویی نبرده اند مشابه خودشان را انسان و الباقی انسانهای آزاده را خیر؟
نفرین بر قدرت طلبان ،زورگویان ،استعمارگران وسلطه گران زور، زر ، تزویر ..